Groei- en puberteitsstoornissen

De poli voor groei- en puberteitsstoornissen is er voor kinderen die te snel of juist te langzaam groeien. Kinderen die te vroeg of te laat in de puberteit komen, worden hier behandeld. Vaak gaat het bij deze ziektebeelden om verstoringen in de hormoonhuishouding van uw kind. Op deze poli worden ook afwijkingen aan de schildklier behandeld.

Hoewel hormoonziektes niet veel voorkomen, is het laten onderzoeken van een hormoonziekte niet overbodig. Hormoonziektes kunnen vervelende gevolgen hebben, terwijl ze in veel gevallen relatief eenvoudig te behandelen zijn.

De Kinderkliniek heeft de kennis in huis om de meeste patiënten te kunnen behandelen. Mocht er sprake zijn van een gecompliceerder ziektebeeld en is extra kennis nodig, dan werken wij samen met artsen in het VU Medisch Centrum of het AMC.

• Tim Vreede - kinderarts
  • Anita Antink
  • Sandra
  • Liesbeth Louter