Revalidatie

Revalidatiecentrum Merem biedt bij ons revalidatie voor kinderen die in het dagelijks leven de gevolgen ondervinden van een ziekte, ongeval of aangeboren aandoening.

Werken aan herstel

Merem revalideert kinderen die als gevolg van een ongeval, ziekte of aandoening ernstig beperkt zijn geraakt in het meedoen aan alle normale kinderactiviteiten. Hieronder vallen ook kinderen met een ontwikkelingsachterstand, pijn of extreme vermoeidheid. Onder begeleiding van een kinderrevalidatiearts werkt een team deskundigen aan een zo goed mogelijk lichamelijk en/of cognitief/verstandelijk herstel. Wij leren en stimuleren kinderen om alledaagse handelingen weer zelfstandig uit te voeren, zodat ze kunnen spelen, naar school gaan, sporten, plezier hebben en zich verder ontwikkelen.

De artsen

Bij De Kinderkliniek werkt kinderrevalidatiearts Nienke Bakker in de even weken op maandagochtend, in de oneven weken werkt kinderrevalidatiearts Susanne Staijen. Een afspraak maken kan via het secretariaat van Merem. Ga daarvoor naar https://www.merem.nl/

04 06 2019

Feestelijke middag voor kinderen uit Almere en omstreken én informatieve middag over allergieën en eczeem!

DeKinderkliniek bestaat 10 jaar en geeft een partijtje! Op woensdagmiddag 19 juni organiseren wij van 15 tot 17 uur een leuke sport- en spelmiddag op de velden van de Almeerse Hockeyclub. Er is van alles te doen voor kinderen van 4 tot 14 jaar oud. En als afsluiter van de middag komt de popgroep The TeenZ! Terwijl de kinderen buiten spelen, organiseren wij voor ouders en verzorgers een informatieve middag over de laatste ontwikkelingen op het gebied van allergieën en eczeem.  Lees verder