Revalidatie

Revalidatiecentrum Merem biedt bij ons revalidatie voor kinderen die in het dagelijks leven de gevolgen ondervinden van een ziekte, ongeval of aangeboren aandoening.

Werken aan herstel

Merem revalideert kinderen die als gevolg van een ongeval, ziekte of aandoening ernstig beperkt zijn geraakt in het meedoen aan alle normale kinderactiviteiten. Hieronder vallen ook kinderen met een ontwikkelingsachterstand, pijn of extreme vermoeidheid. Onder begeleiding van een kinderrevalidatiearts werkt een team deskundigen aan een zo goed mogelijk lichamelijk en/of cognitief/verstandelijk herstel. Wij leren en stimuleren kinderen om alledaagse handelingen weer zelfstandig uit te voeren, zodat ze kunnen spelen, naar school gaan, sporten, plezier hebben en zich verder ontwikkelen.

De artsen

Bij De Kinderkliniek werkt kinderrevalidatiearts Nienke Bakker in de even weken op maandagochtend, in de oneven weken werkt kinderrevalidatiearts Susanne Staijen. Een afspraak maken kan via het secretariaat van Merem. Ga daarvoor naar https://www.merem.nl/

02 01 2020

De Kinderombudsman komt naar DeKinderkliniek op maandag 10 februari tussen 17 en 20 uur, maar wie is dat dan?

DeKinderombudsman is een organisatie die kinderen en jongeren helpt om voor hun rechten op te komen. De kinderombudsman is benieuwd naar de ervaringen van kinderen die patiënt zijn en zorg nodig hebben. Daarom is De Kinderombudsman op zoek naar jóu! Ben jij tussen de 9 en 21 jaar en krijg jij een medische behandeling of heb je deze in de afgelopen drie jaar gekregen? Meld je dan aan! Lees verder