Podotherapie bij De Kinderkliniek

Voor Wie

Klaagt je kind over vermoeide benen? Houdt je kind een wandeling niet lang vol of heeft het pijn aan de voeten? Dan is het wellicht zinvol een bezoek te brengen aan een podotherapeut. Een podotherapeut behandelt patiënten met voetklachten. Het kan om de voeten zelf gaan, maar ook om klachten die voortkomen uit voetproblemen, bijvoorbeeld aan enkels, knieën, heup of rug.

Diagnose

Een onderzoek bij de podotherapeut begint met een gesprek om de klachten in kaart te brengen. Daarna kijkt de podotherapeut naar de botstructuur van de voeten en het functioneren van de gewrichten. Ook wordt gekeken hoe jouw kind loopt en wordt met een voetspiegel de stand van de voeten bekeken. Tenslotte kijkt de therapeut naar de slijtplekken op de schoenen.

Behandeling

In veruit de meeste gevallen bestaat de behandeling uit het voorschrijven van op maat gemaakte correctiezooltjes en een advies over goede schoenen voor jouw kind. Na het eerste bezoek voor het onderzoek en het (eventueel) aanmeten van de zooltjes, volgt na 6 weken een controlebezoek. Als de behandeling afdoende is, vindt ieder half jaar een controle plaats.

Afspraak maken

Sinds oktober 2011 is de podotherapeut vrij toegankelijk en heeft u niet persé een verwijsbrief nodig. Wanneer u geen verwijsbrief heeft zijn wij verplicht om u een aantal extra vragen te stellen over eventuele aanwezigheid van een ziektegeschiedenis. Het kan zijn dat dan alsnog contact met u huisarts gezocht moet worden.

Vergoeding

Kinderen vallen onder de verzekering van de ouders. Vergoeding is afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw aanvullende pakket.

Meer info op www.podotherapiealmerehaven.nl

• Annelies Wouters

18 01 2022

Covid vaccinatie bij kinderen